Kommunikationsstrategi – Den gode kvalitative analyse

Giver dig sandheden og ideerne til de rette løsninger

Grundlaget for at støbe fundamentet for et succesrigt strategi- og kommunikationsprojekt er, at du starter rigtigt og udnytter de indsigter, som allerede foreligger – og om nødvendigt supplerer med yderligere analyse.

Det er ikke nok at tænke indefra og ud – du skal have de briller på, som fortæller dig, hvad din omverden forventer og din organisation mestrer. For hvis ikke I er synkrone med baglandet og de eksterne interessenter, spilder du både tid og penge.

Derfor er et grundlæggende Handpicked-princip at begynde med at identificere de nødvendige indsigter i form af ideer og barrierer – både internt og eksternt. Det vil sige først indsigter og dernæst kommunikationsstrategi og løsninger.

Det lyder enkelt, og det er det også. Men er så årsagen til, at mange glemmer det og løser de forkerte problemer? Det er her, vi kan hjælpe. Selvom vi holder til nær København på Sjælland, hjælper vi virksomheder i hele landet med at lave en god kommunikationsplan.

”Handpicked forvandler dine data til indsigter, så du kan løse de rette problemer - rigtigt.”

Bevis at I har de rette indsigter

Med evidensbaseret viden overflødiggør du samtidigt endeløse diskussioner og manglende beslutningskraft i ledelse og andre fora. Det gør du, fordi du kan bevise, at I har de rette indsigter – og ikke blot gætterier fra direktionen eller andet godtfolk. Dette resulterer i strategier, som lever, ånder og sparker i stedet for at samle støv i en direktionsreol.

Analyser baseret på individuelle, dybdegående interviews

Handpicked er stor tilhænger af kvalitative analyser baseret på individuelle, dybdegående interviews. I vores kommunikationsbureau os er kvalitative analyser, som alene er baseret på spørgeskemaer, et no-go. Medmindre det er for at kvantificere de opnåede kvalitative indsigter.

Ganske enkelt fordi spørgeskemaer ikke formår at spørge ind til, hvad der ligger bag svarene – og det er først her, det bliver interessant. For når du ved, hvorfor respondenterne svarer, hvad de svarer, opnår du indsigter i stedet for data, som du ikke kan bruge til noget.

Hør om de strategiske og kommunikationsmæssige ændringer, forandringer og muligheder, som Handpicked analyser har peget på.

Læs mere om os

Vores kommunikationstrategi – Kvalitative Handpicked analyser:

  • Individuelle dybdegående interviews.
  • ​Respondenterne har fuld anonymitet, hvilket resulterer i, at sandheden kommer frem.
  • ​Åbne spørgsmål giver mulighed for at identificere problemstillinger, ideer og muligheder – som et spørgeskema ikke vil kunne identificere.
  • Dynamisk opsamling af viden – nye indsigter kan verificeres i efterfølgende interviews.
  • Analyserne gennemføres ikke af studentermedhjælpere eller teoretiske antropologer, men af uvildige, objektive seniorkonsulenter, som forstår opdragsgivers særlige betingelser. De er nogen, der formår at indgå i en dialog med respondenterne, og som identificerer de områder, der har relevant for kommunikationsstrategi.
  • Vi udarbejder rapporter, som opfatter prioriterede, konkrete, operationelle og målbare indsatsområder.

Handpicked er stor tilhænger af kvalitative analyser baseret på
​individuelle, ​dybdegående interviews

Du får de svar, som spørgsmålene fortjener

​I Handpicked er kvalitative analyser som alene er baseret på spørgeskemaer et no-go, medmindre det er for at kvantificere de opnåede kvalitative indsigter. Ganske enkelt fordi spørgeskemaer ikke formår at spørge ind til, hvad der ligger bag svarene, og det er først her, det bliver interessant. For når du ved, hvorfor respondenterne svarer, hvad de svarer, opnår du indsigter i stedet for data, som du ikke rigtig kan bruge til noget.

Hør om de strategiske og kommunikationsmæssige ændringer, forandringer og muligheder, som Handpicked analyser har peget på.

Kvalitative Handpicked analyser

  • Individuelle dybdegående interviews
  • Respondenterne har fuld anonymitet, hvilket resulterer i, at sandheden kommer frem
  • Åbne spørgsmål giver mulighed for at identificere problemstillinger, ideer og muligheder, som et spørgeskema ikke vil kunne identificere
  • Dynamisk viden opsamling - nye indsigter kan verificeres i efterfølgende interviews
  • Analyserne gennemføres ikke af studentermedhjælpere eller teoretiske antropologer men af uvildige, objektive senior konsulenter, som forstår opdragsgivers særlige betingelser og formår at indgå i en dialog med respondenterne, som identificerer de områder, der har relevans for strategi og kommunikation
  • Handpicked udarbejder rapporter som omfatter prioriterede, konkrete, operationelle og målbare indsatsområder
  • Dermed opnår du de rette indsigter. Og du ved, at intet falder ned mellem to stole, når strategien og projektet skal udvikles, implementeres og kommunikeres

Er din virksomhed klar til at blive lidt klogere?

Hvis du vil i dialog med Handpicked eller har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os. Udfyld formularen, så svarer vi hurtigst muligt.

Virksomhed *
 
Navn *
 
Stilling *
 
Telefon *
 
E-mail *
 
Besked *
 
Nogle felter er ikke udfyldt korrekt