Kreativ kommunikation

Hvis din kommunikation ikke er spændende,

er dit budskab sikkert heller ikke

Bliv husket

Det er let nok at sige eller skrive noget, men hvis ingen hører efter, har du spildt din tid og dine penge. Kan du huske en håndfuld af de mange markedsføringsbudskaber, som du blev udsat for i går? Næppe, for meget ryger hurtigt i din glemmebog – måske ikke fordi det uinteressant, men fordi kommunikationen og udformningen er!

 
Problemet er, at det du siger, sjældent er så interessant som det, målgrupperne gerne vil høre. Derfor skal du sætte dig i læserens, seerens, lytterens sted og fortælle noget, som virkelig har relevans for dem. Hvad får de helt egoistisk ud af at lytte til eller at handle med dig?

Brug hovedet

Og når du åbner munden eller spidser pennen, gælder det om at gå i dialog med andre mennesker. Og tale til deres intellekt – for de er ofte klogere, end man tror. Vi tilbyder kommunikationsstrategier & andre analyser og strategier


Når alt dette er sagt, så husk: Action speaks louder than words! Uanset hvor godt du kommunikerer, er det ikke troværdigt, medmindre dine handlinger beviser, hvad du siger. Du kan muligvis forføre folk - men du kan ikke narre dem. 

Især ikke i disse shit-storm tider. Læs mere om vores kommunikationsbureau

Vinterlandskab eller gerningssted?

Hvilket af disse to billeder fanger bedst din opmærksomhed? Brug tekst og billede til at supplere hinanden, så du lader folk tænke selv - lader dem selv slutte cirklen eller placere den sidste brik i puslespillet.

Sådan er den gode, kreative kommunikation. Den involverer læseren, seeren og lytteren og får dem til at reflektere over og dermed huske det, du siger.

Hør en fortælling

Hvis du leder efter et kreativt, effektivt værktøj til at implementere jeres strategi og DNA så hør her. En velskrevet fortælling erstatter 100vis af PowerPoint slides og strategiskriv, fordi den i prosa kort beskriver alt det, som virksomheden lever, ånder og brænder for. Den læses op – akkurat som en godnathistorie, men den fungerer som et wake-up call, der får dine medarbejdere til at lytte, forstå og agere ud fra strategien. Hør et eksempel ved at starte afspilleren i bunden af siden.

Er din virksomhed klar til at blive lidt klogere?

Hvis du vil i dialog med Handpicked eller har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os. Udfyld formularen, så svarer vi hurtigst muligt.

Virksomhed *
 
Navn *
 
Stilling *
 
Telefon *
 
E-mail *
 
Besked *
 
Nogle felter er ikke udfyldt korrekt