Opskriften

Et langt erhvervsliv har lært Handpicked at finde de rette metoder til at gøre strategiske planer flyvedygtige,
​og at sætte ind dér, hvor vi kan gøre en forskel

Gør din virksomhed en forskel?

​​Hvor mange sekunder tager det dig at fortælle præcis, hvad der er det særlige ved jeres virksomhed? Hvad gør jeres medarbejdere stolte af at gå på arbejde hver dag? Og hvorfor vil andre ville savne jer, hvis I ikke eksisterede?

Måske finder du svaret i jeres mission – vel at mærke hvis den er relevant, troværdig og opfylder et sundt egoistisk behov. Og hvis den rummer hvem, du gerne vil gøre noget særligt for – og hvordan. Du kan jo prøve at skrive jeres mission, hvis du kan huske den.

Synes du selv, denne mission er god? Fortæller den, hvor I står? Og beskriver den hvad det er, du og dine kolleger brænder, lever og ånder for?

Hvis du ikke har et klart billede af, hvad I står for, så start her

Handpicked hjælper brands, virksomheder og organisationer med at identificere deres unikke konkurrencekraft og realisere deres vækst potentiale. Fordi vi bygger bro mellem analyse, strategi, kreativitet og kommunikation.

Læs mere om strategi her:

​​

Strategi

1 + 1 = 3

It takes two to tango! Ingen proceskonsulenter kan løse jeres problemer og udfordringer bag et skrivebord. Men de kan gøre det sammen med jer. En væsentlig årsag til, at Handpicked er en respekteret sparringspartner, er at vi udvikler i tæt dialog med vores klienter, for det resulterer i synergi.

Derfor omfatter vores strategiprocesser oftest flere workshops med ledelsen. Og netop fordi diskussioner og prioriteringer i strategiarbejdet funderes i empirisk viden fra analysen, kan processen gennemføres på kort tid, samtidig med at den sikrer enighed om de rette ambitioner, uden at man fortaber sig i synsninger. Og så er du sikker på, at I ikke ender med kompromisser, hvor overliggeren sættes alt for lavt, fordi det lige var, hvad man kunne blive enige om dén dag. Som Asger Jorn sagde engang: ”Hvis man ikke går til yderligheder, er der ingen grund til at gå.”​

Typisk Handpicked procesforløb

  1. Briefing, målsætninger og budget
  2. Analyse – design, spørgerammer, gennemførelse
  3. Analyse rapportering om indsigter – muligheder og udfordringer
  4. Konklusioner og prioriteringer
  5. Udvikling eller eventuelle justeringer af forretningsstrategi
  6. Udformning af kommunikationsstrategi
  7. Kreativt kommunikationsoplæg
  8. Implementering, forandring og forankring in- og eksternt
  9. Løbende målinger og eventuelle justeringer​

Målet med det hele

En væsentlig årsag til, at Handpicked formår at udvikle og realisere strategier, som virker, er at vi i samråd med ledelsen opstiller konkrete operationelle og ikke mindst målbare mål. For hvis ikke målene er præcise, ender man med at lave selvmål. Og hverken vores klienter eller vi bryder os om at spilde tid og penge på et stykke arbejde, som ikke har målbar effekt.​

”Hvis du ikke sætter mål, laver du selvmål!"

Følg opskriften

Når du følger opskriften, får du strukturen til den proces, som bringer din virksomhed videre, fordi du kan:

  • ​Gennemføre analyser som tilvejebringer de indsigter, der kræves for at udvikle organisationens produkter, udbud og services, så I imødekommer relevante erkendte eller uerkendte behov og adresserer udfordringer hos kunder, medarbejdere og samarbejdspartnere.
  • Skabe et enkelt strategisk fundament, som sætter kød og blod på virksomheden, og resulterer i at alle - in- og eksternt - ved præcis, hvad organisationen står for, og hvorfor de ville savne jer, hvis I ikke eksisterede mere
  • Stimulere den interne stolthed, som er helt afgørende for, at alle går i samme retning og aktivt bidrager til deres del af det samlede projekt
  • Implementere og forankre strategien og de eventuelle nødvendige forandringer i organisationen, herunder reorganisering, vanebrydning og kompetenceudvikling
  • Kortlægge og afmontere modstanden mod forandringer hos kritikere og skeptikere, så de ikke stikker en kæp i hjulet
  • Styrke samarbejdet på tværs af funktion, position, anciennitet og geografi, således at alle identificerer sig med de samme målsætninger, deler de samme værdier og bygger broer i stedet for at bygge mure
  • Sikre kontinuert viden- og erfaringsdeling in- og eksternt, så alle ved, hvor de kan hente den relevante viden og ikke opfinder den dybe tallerken hver gang
  • Sørge for at organisationen konstant fastholder, udvikler og tiltrækker de rette, stolte medarbejdere
  • Skabe éntydig kommunikation på tværs af kanaler og medieplatforme, så organisationen altid fremstår éntydigt i ord og handling

Læs mere om Handpicked værktøjskassen hé​r:

Værkstøjskassen

Er din virksomhed klar til at blive lidt klogere?

Hvis du vil i dialog med Handpicked eller har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os. Udfyld formularen, så svarer vi hurtigst muligt.

Virksomhed *
Navn *
Stilling *
Telefon *
E-mail *
Besked *
Nogle felter er ikke udfyldt korrekt