Omdømme
Hvordan ønsker I at blive opfattet af de vigtigste interessenter?
·Det ry eller image, I ønsker at opnå – det vil sige de ord/udsagn I ønsker, at de prioriterede interessenter skal udtrykke, når de i fremtiden beskriver jer.
Når du har givet et klart, enkelt og entydigt svar på ovenstående, har du beskrevet det unikke DNA, som er fundamentet for jeres strategi. Og bare rolig: det hele kan stå på et A4-ark!
Hvilken analyse og strategi skal I bruge?
Ifølge Den Danske Ordbog betyder strategi ”overordnet, langsigtet planlægning der især tager hensyn til endemålet”. Enklere kan det ikke formuleres. Det er straks sværere, når du skal udvikle en (brugbar) strategi.
I disse år er mange virksomheder på jagt efter analyse og strategi, som adresserer bl.a. nytænkning og disruption. Men prøv at tænke i øjenhøjde, hvis du står over for at udvikle virksomheden eller jeres ydelser.
Nedenstående systematik er en enkelt genvej til at vurdere bl.a. om der er stort potentiale i mersalg af dine ydelser til dine nuværende målgrupper – eller om du bør tænke over nye ydelser og/eller nye målgrupper.